Известие

Collapse
No announcement yet.

Автоматична скоростна кутия на 159 2.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Как се прави въпросното обучение и ти с каква точно кутия си ?

    Comment


    • #17
      Да не отварям нова тема.. искам да попитам колегите с 1.9 мотор и автомат, при какви обороти им сменя предавките автомата при нормално шофиране. Бях чел в някаква тема за тази кутия но 2.4 мотора, че сменя всички предавки преди 2000 оборота, но при мен не е така.
      От 1-ва на 2-ра сменя точно на 1800 оборота. От 2-ра на 3-та сменя между 1800 и 2000 оборота, да го кажем 1900, но от 3-та на 4-та задължително над 2000 оборота сменя, по оборотомер около 2100-2200. Дори на ръчен режим не иска да сменя от 3-та на 4-та под 2000 оборота. Това нормално ли е? Иначе кутията си сменя плавно, ускорява ОК, пъргава е, връща предавките без удари...

      Comment


      • #18
        И при мен е точно така колега, но на 2.4
        Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
        Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

        Comment


        • #19
          Здравейте колеги,използвам темата за да ви попитам нещо конкретно.
          Накратко автомобилът е 2.4 с автоматична кутия.Кутията е с частична смяна на масло,не е цепена за смяна на филтър.Маслото което долях е Eneos Dexron 3,приблизително 3.3 л. Във възходящ ред на смяна няма проблеми,или поне до сега не е правила,но понякога в обратен ред-от голяма към малка ми удря.Искам да ви попитам това според вас на какво се дължи? Чувал съм,че автоматиците имат датчик за изходящи обороти,така ли е?
          Благодаря предварително!
          Peugeot 406 Coupe
          Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

          Comment


          • #20
            Значително по надежна от полуавтомата selespeed . Японска е и сме да твърдя че е добър автомат
            Alfa Romeo 156 2.4 20v "TI" - Ex ..
            Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed - Ex ..
            Fiat Bravo 1.9 JTD 105hp - Ex..

            Comment


            • #21
              Айсина е приличен. Не е от най-чупливите. Държи се адекватно на пътя и е много приятен за каране особено в комбинация с мотор над 200 коня. Дава около 1 литър по-голям среден разход в сравнение с ръчна кутия. Като цяло е разработена по-скоро за комфорт, сменя предавките гладко, но не много бързо. Най-големия проблем на тази кутия са малкото Нютон-Метри, на които държи, но определено е стъпка напред в сравнение със ZF 4HP20, който се монтираше в 166 например.
              Last edited by M.Gruev; d.m.y г., 13:01.
              Alfa Romeo Alfetta GTV 1800
              Alfa Romeo 164 3.0 V6

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от M.Gruev Покажи съобщение
                Айсина е приличен. Не е от най-чупливите. Държи се адекватно на пътя и е много приятен за каране особено в комбинация с мотор над 200 коня. Дава около 1 литър по-голям среден разход в сравнение с ръчна кутия. Като цяло е разработена по-скоро за комфорт, сменя предавките гладко, но не много бързо. Най-големия проблем на тази кутия са малкото Нютон-Метри, на които държи, но определено е стъпка напред в сравнение със ZF 4HP20, който се монтираше в 166 например.
                166 има и с Айсин,същия само че с 1 предавка по-малко.Като цяло е надежден, но слаб на въртящ момент и живота му приблизително е 300-350 000 км.,Всички тези данни са от чужди форуми,предимно на Фиат /има Крома с този автомат/.
                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                Comment


                • #23
                  159

                  Маслото е 8л и се сменя само половината т.е. 4л.
                  Алфа Ромео 159

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от alfa156jtd Покажи съобщение
                    Маслото е 8л и се сменя само половината т.е. 4л.
                    А с машина не може ли да се смени цялото?
                    Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от stu Покажи съобщение
                      А с машина не може ли да се смени цялото?
                      При други автомати се отваря отдолу,за да се смени и филтъра.
                      При нашите нямам идея как е,но предполагам е същото.
                      А това да се смени наполовина е меко казано несериозно.

                      Скоро и аз ще сменям...някакви препоръки за марка освен Тутела ГИ 6 ?
                      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                        При други автомати се отваря отдолу,за да се смени и филтъра.
                        При нашите нямам идея как е,но предполагам е същото.
                        А това да се смени наполовина е меко казано несериозно.

                        Скоро и аз ще сменям...някакви препоръки за марка освен Тутела ГИ 6 ?
                        Доколкото моите проучвания са показали, единствения начин да се смени както трябва е с машина, която точи и долива едновременно. И отиват към 12 литра докато се обнови качествено.
                        Или кутията долу, естествено.
                        Засега не пипам, само на 134к ми е колата.
                        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                          При други автомати се отваря отдолу,за да се смени и филтъра.
                          При нашите нямам идея как е,но предполагам е същото.
                          А това да се смени наполовина е меко казано несериозно.

                          Скоро и аз ще сменям...някакви препоръки за марка освен Тутела ГИ 6 ?
                          Rheinol ATF Dexron VI - поддържа AW1, Aisin Warner стандарта, както и всички най-нови стандарти за 6 степенни автомати включително и най-новите. Само това наливаме. Цената му е около 26 лв/литър
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                            Rheinol ATF Dexron VI - поддържа AW1, Aisin Warner стандарта, както и всички най-нови стандарти за 6 степенни автомати включително и най-новите. Само това наливаме. Цената му е около 26 лв/литър
                            Ники, а вие как го сменяте и колко масло отива?
                            Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                            ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                              Rheinol ATF Dexron VI - поддържа AW1, Aisin Warner стандарта, както и всички най-нови стандарти за 6 степенни автомати включително и най-новите. Само това наливаме. Цената му е около 26 лв/литър
                              Мерси за разяснението,тъкмо се чудех AW какво е,защото виждам на други да пише AV...и дали имат връзка двете.

                              Явор ме изпревари с въпроса относно начина на смяна и литрите....и защо в книжката не ги пише тия литри по дяволите....
                              Last edited by undy; d.m.y г., 17:18.
                              156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                              147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                              159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                              Comment


                              • #30
                                Няма нужда да се сменя цялото. Частичната смяна е 3.8 литра. Ако колата е на равно или на подемник се точат точно толкова ако нивото е било на макс.

                                Ако източеното масло е много черно, може да се смени на два пъти докато се поизбистри. Иначе с машината отива на над 15 литра което си е цифра.
                                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                                Comment

                                Working...
                                X